Náramek nejen proti rakovině

Poslední dobou to skutečně nelze nazvat jinak než modním trendem. Mít různobarevné plastové náramky jejichž zakoupením člověk podporuje různé dobročinné akce je zkrátka in :) V Čechách jsou nejznámější asi barvy žluté (kampaň Livestrong proti rakovině) a černobílé (kampaň Stand Up Speak Up proti rasismu ve fotbale), jak však ukázal průzkum mezi britskými teenagery, většina z nich netuší, která barva jakou dobročinnou kampaň podporuje. Proč také. Britští mladíci a britské mladice jsou natolik vynalézaví, že tyto pestrobarevné náramky v jejich případě slouží jako dorozumívací prostředky, jež signalizují sexuální orientaci nositelů a třeba i to, zda jsou momentálně přístupní pro novou známost. Růžový kroužek znamená heterosexuálně orientovou ženu, modrý heterosexuálního muže. Červený značí zájem o sex, bílý to, že je majitel zadán, žlutý naznačuje, že nositel už má za sebou „tenkrát poprvé“, vínový je určen gayům, černý těm, kteří za sebou mají čerstvý rozchod, a kombinace růžového s modrým hlásí – jsem bisexuální. Asi není divu, že mně to připomíná svého času tak populární (hlavně mezi dívkami) řeč květin. Takže se pozorně dívejte, kdo co nosí na zápěstí, tedy pokud jste ve Velké Británii. O dalším smyslu plastových náramků informoval magazín Týden.