Recenze sexshopů v Brně 2016 - E-shopy

Blíží se konec roku a s ním i svátky, které jsou synonymem pro utrácení a dávání dárků. A jelikož se může dárkem stát i erotická pomůcka, je nejvyšší čas se podívat na nabídku sexshopů. Tentokrát nás ale nebude zajímat zboží. Tentokrát se podíváme do obchodů, co tam můžeme vlastně čekat a uděláme si nějaké srovnání.

Test probíhal v Brně. Proč? Protože je pro mne dostupné, protože je zde hodně obyvatel a tím snad i dost velká poptávka na to, aby se obchody profilovaly. A současně je jich méně, než v Praze a článek nebude ani moc obsáhlý, ani s připomínkami od někoho, kdo se do testu nedostal, že nejlepší jsou přece oni.

Pravidla

  1. Nejprve dostal vyhledávač úkol v podobě dvou slov: „sexshop Brno“. Pokud někdo chce, aby se k němu dostali zákazníci, tak jim musí říct, že existuje a Internet je dnes nejlevnější a nejjednodušší možnost, i kdyby to byl jen profil na Facebooku. Jinak prodává jen pro několik okolních ulic. Firmy o testu nevěděly do okamžiku jeho zveřejnění.
  2. Návštěva webových stránek s e-shopem a jejich hodnocení. Bodování začíná na 20 bodech, výsledný rozsah je 0–40 bodů podle toho, jak
  • Je chráněno soukromí zákazníků
  • Je dodržován rámec daný jak zákonem, tak i vlastními obchodními podmínkami
  • Jak firma doručuje objednané zboží
  • Jak dobře zákazníka informuje, co vlastně kupuje
  • Co navíc dokáže nabídnout, například formou dárku

3. Osobní návštěva s 1000 Kč v kapse. Nezávisle byly hodnoceny tyto faktory

  • Dojem z prodejny (čistota, ochota obsluhy, schopnost poradit „neznalému“ zákazníkovi…) v rozsahu 0–20 bodů
  • Výběr zboží na místě i v e-shopu (0–20 bodů)
  • Doplňkové možnosti – doobjednání chybějícího zboží, možnost vyzkoušet si prádlo, rozšířená záruka a podobně. Opět 0–20 bodů.

Při osobní návštěvě jsem sehrál zákazníka, který chce silikonový lubrikant a nějakou pomůcku k němu.

Firmy, které byly testovány

Postupně jsem zavítal do těchto firem (řazeny abecedně):

E-Shopy

První bylo na řadě hodnocení e-shopů a webových stránek. Kupodivu, hodně věcí měly tyto firmy společných:

  • V úvodu všechny tyto soukromí slibující firmy dostaly –2b za nešifrovanou komunikaci. Když můžu zabezpečeně objednávat kočičí granule, nevím, proč by to nešlo s vibrátorem nebo umělou vaginou.
  • Poté přišly o jeden bod za každou věc, kterou ukáže PrivacyBadger jako narušení soukromí. Touto zkouškou neprošel nikdo bez ztráty kytičky, rekordman měl dokonce –11b.
  • Dále nastalo čtení pravidel a posuzování, jak moc (ne)fér k zákazníkům jsou. Zde se jako problém ukázaly víceméně osobní údaje a většina firem je ukládá na neomezeně dlouhou dobu. Stejně tak vadí i neúplný výčet osobních údajů, jejich možný prodej a další vylomeniny.
  • Registrace je pro doručení zboží nesmyslná a ten, kdo nutí zákazníky k registraci, přijde o bod.
  • Důležité je i doručení. Bod za poštovné zdarma od určité částky, druhý, pokud je ta částka nulová. A strhává se za profláknutou adresu odesílatele.
  • Když zákazníky potěší dárkem k nákupu, potěším i já je, a to jedním bodem.
  • A bod dostane za naše slovenské (popř. jiné zahraniční) čtenáře, pokud zboží dokáže dostat až k nim.
  • Dobrý e-shop dokáže poradit s výběrem a tím i dovolit recenze zboží. Nejhorší s čím jsem se setkal, jsou recenze pomocí sociální sítě, ideální stav, kdy je možné hodnocení i od těch, kdo nejsou registrovaní a nekoupili si zboží přímo u této firmy, neexistuje. Rozpětí bodování –2 až +2 body.
  • Podpora po telefonu má několik stupňů. neexistující (0b), existující (1b), dotovanou přes duhovou linku (2b) nebo zelenou linku zdarma (3b).
  • Kecálek třetí strany, který se neřídí pravidly pro telekomunikace a předává IP adresu, byl zohledněn záporným bodem již v rámci testu Privacy Badgerem a v dalším hodnocení je proto ignorován.
  • Zákon dále ukládá ke zboží dodávat český návod k obsluze, u slušných firem je návod i na webu u zboží. za tohle si ale opravdu nikdo kladný bod nevykoledoval.
  • A je fajn, když zákazník nekupuje zajíce v pytli. Takže informace o zboží jsou nutností, čím přesnější, tím lépe. Proto body byly i za podrobnosti u zboží. U náhodného vibrátoru informace o vodotěsnosti a plynulosti regulace, u korzetu nejen velikost mezi S a XXL, ale velikost košíčků, materiál a ideálně i způsob odstranění kontaminace tělesnými tekutinami, kteréžto u erotických hadříků mohou předpokládat. Za toto hrozily až dva kladné body, na které opět nikdo z nepochopitelných důvodů nedosáhl.
  • Pokud je na stránce něco, co zákazníkovi pomůže, je za to bod.
  • Pokud je zde něco, co nefunguje, dva body dolů – jeden proto, že to pravděpodobně bylo započítáno, druhá jako odměnu pro správce webu.

Erosstar

V oblasti soukromí se stala tato firma smutným rekordmanem. Načítání dalších 11 stránek, kde nechybí sociální sítě, Heureka a další, je opravdu trochu moc. A když navíc není uvedená v pravidlech ochrany osobních údajů IP adresa, kterou vesele rozdávají na potkání… Dále padaly ještě záporné body za nedodržení vlastních pravidel. Kdybych to neviděl, tak bych tomu nevěřil.

Erosstar – ochrana soukromí v praxi

K hodnocení používají Heuréku. Té předávají údaje z jejich seznamu osobních údajů (e-mail), ne který dojde formulář s hodnocením nejen spokojenosti s nákupem, ale i konkrétního zboží. Jestli toto je několikrát opakované „Vaše osobní údaje nikomu nedáme“, tak jsem čínský bůh srandy. –1b.

Poštovné zdarma je sice uvedeno, ale s nejasnými podmínkami a nic neříkajícím odvoláním se na akce. V ceníku dopravy je nicméně uvedena hranice 999 Kč, takže bod. Druhý za Slovensko. A třetí za ne moc profláknutou adresu.

Poslední přidělování, a hned tuplované, bylo za možnost, kterou zákazníkům dávají v hodnocení zboží. Pluginem z facebooku, po přihlášení přes facebook pod vlasním jménem, se to s příslibem diskrétnosti opravdu dělat nedá. Je otázkou, zda je to záměr, aby někdo nenapsal o jejich zboží pravdu, nebo jen majitel přechodil zánět mozkových blan.

Z původních 20 bodů, se kterými hospodařili, jsou na <cynismus>krásných</cynismus> dvou bodech. Gratuluji.

Erotic City

Další na řadě byla největší síť sexshopů v ČR. A nevedli si vůbec špatně. Šmíruje zde jen Google, to je ještě v pohodě. Povinná registrace, neomezená doba zpracování osobních údajů a možnost jejich předání třetí straně po uzavření smlouvy s EC, když nejde dohledat, s kým tu smlouvu mají a s kým ne? Sorry, –5b.

A o další bod přichází hned v zápětí za to, že poradit ostatním v recenzi zboží je povoleno jen těm, kteří jsou registrováni a je u nich v databázi.

Odesílací adresa je profláknutá, jde to z centrály jejich firmy s plnou adresou (-1b), ale protože při nákupu nad 1500Kč neúčtují dopravu, dostali tento bod zpět. Na jejich dost nepřehledných stránkách jsem nenašel obecná pravidla pro dárky, jen kategorii „Zboží s dárkem“. V tomto případě ale bod nepřidělím, jednak za námahu při hledání, ale také proto, že předem daný dárek jen k předem určenému výrobku neberu jako dárek, ale jako příslušenství.

Telefonická podpora je, samozřejmě za plnou cenu (1b). mimo toho na stránkách mají plno blbin, jako výběr pomůcky podle horoskopu a podobně (+2b). Ovšem pěkně to jejich už tak nepřehledný web zaplácává.

Jejich tabulka piktogramů sice dávala naději na podrobnější informace, ale piktogramy nikde nejsou použity. Ohledně informací pro zákazníky, u náhodného vibrátoru byla voděodolnost, rozměry, materiál, baterie i regulace vibrací (+1b). Ale výměr S/M/L u korzetu to nepotvrdil, takže jako by nebylo. A jen tak mimochodem, tyto piktogramy jsem nikde, mimo jejich seznam neviděl.

Potom je zde fakt, že jejich výběr prodejny vespod stránky negungoval – při výběru Brna zde byly pražské prodejny. Takže –2.

Očekával jsem, že profesionálové dostanou v součtu víc bodů, než základních 20. Ale ať počítám jak počítám, dává to 16b. Asi si nechám napsat prášky proti optimismu.

Erotic Store XXX

Popravdě, jejich stránky ani e-shop neobsahují, jen informaci, kde najdete prodejny. I tak jim PrivacyBadger nadělil červenou čtyřku. Dle nastavených pravidel ale dostali zpět dva body – jeden za to, že od nich nedostanete zboží poštou ze známé adresy, druhý za to, že nezpracovávaní vaše osobní údaje neomezenou dobu.

Skóre žádného e-shopu je tak na chlup stejné, jako u e-shopu největšího řetězce sexshopů v ČR. Není to trochu absurdní?

Erotic Video Center

I zde to vezmeme ohledně pravidel rychle dolů. PrivacyBadger jim ukousl tři body, další dva neuvedení IP adresy mezi osobní údaje. Dále potom uvedení věty Veškeré údaje získané od zákazníků užíváme výhradně pro vnitřní potřebu obchodu (za účelem úspěšného splnění smlouvy) a neposkytujeme je třetím osobám vyjma dopravce, za účelem bezproblémového doručení zboží. na stránce, kde se načítá cokoliv od Heureky nejde přejít bez ztráty tří bodů za předání údajů třetí straně v rozporu s vlastními pravidly. Asi je pan majitel spolužákem majitele ErosStaru, že je ve škole učili stejné finty.

Ohledně zasílání zboží, zde je to neutrální. Nutnost registrace (-1) společně s neomezenou dobou zpracování osobních údajů (-1). Ale kompenzují to dárečky nad danou výši nákupu (+1) a soukromou adresou odesílatele (+1).

Pomoc s výběrem je zde také na úrovni. Najdete zde tabulku velikostí prádla (+1), ovšem nic v ní není (-2). O návodech k obsluze, podrobnostech u vibrátoru si můžu nechat zdát. Ale zato rozkliknu náhodný korzet a čtu:

Basque vel. 80C/L je saténový korzet s ozdobnými ornamenty, šněrováním a krajkou v přední části a prsními kalíšky s kosticí. Mají nastavitelné šle a háčkový uzávěr na zádech. Barva Růžová / černá. Materiál 90% polyamid, 10% spandex.

Hele, jde to. Velikost košíčků a složení, jak to prát už snad bude ženská vědět. Tak tohle je za bod.

Ovšem to, co budete hledat marně, je jak pomůcku použít a podobně. Takže tohle je za nulu.

Sečteno a podtrženo, 11 bodů. Není to špatné, ve srovnání s nejhorším, ale ani to nijak neoslní.

Sexshopp

Příjemným překvapením bylo hodnocení kolegy PrivecyBadgera. Pouze dva sledovače – Google Analytics a další, který slouží k nahrávání vašeho pohybu v obchodě, ovšem jen pro potřeby majitele stránek. Když se chce, tak to skoro i jde. Pravidla jsou přehledná a žádnou botu jsem v nich nenašel, snad jen zpracování osobních údajů na dobu neurčitou.

U dopravy se naděloval bod za dopravu zdarma. Sice je částka nejvyšší (2300 Kč), ale vzhledem k možnostem dopravy včetně kurýra po Brně s doručením do dvou hodin, to ani moc nevadí. Slováci se můžou těšit na PPL nebo zásilkovnu (+1).

Co se pomoci z výběrem týká, začnu tím, že recenzovat zboží může jen registrovaný člověk, který si koupil toto zboží v e-shopu (-1). Kompenzuje to ale podpora na telefonu, byť za plnou cenu (+1). A samozřejmě potěší dárek ke každému nákupu (+1).

S informacemi je to horší. Vodotěsnost chybí, pokud nejste v kategorii vodotěsné vibrátory. A možnost regulace vibrací je jen u těch produktů, kde je několik vibračních programů. Jinak prostě nevíte. U prádla se zásadně nesděluje složení a velikost je třeba převést podle tabulky, takže nic. Nějaké informace se dají najít v doupěti neřesti, takže alespoň jeden bodík.

V součtu to vše dává 21b a tato firma prozatím vede žebříček.

Osobní návštěvy

Vzhledem k rozsahu článku to dnes ukončíme. V příštím díle se podíváme do obchodů osobně, jak s žebříčkem zamíchá anonymní nákup.

Už teď můžu slíbit profesionálky, věštkyni, podíváme se za satanistkou, do doupěte doupě bez denního světla i pornokina se sedačkou pro dva. A budou i zajímavá překvapení, které jsem opravdu nečekal…