Seznamte se s robotem na výrobu nadějí

Kolem nás je plno lidí, kteří žijí osaměle. Ona třeba taková vdova, pokud je jí přes třecet, může buďto najít sólo chlapa, který ale má nějaký hendikep (třeba žárlivce, alkoholika, workoholika), nebo musí ukrást otce od rodiny. V tomto věku už prostě máme všechno přebráno, dokonce několikrát. A protože se tonoucí stébla chytá, proč nezkusit seznámení na síti sítí. Je tam přece vždycky někdo zajímavý, že…

Často i pod vlivem reklamy člověk zajde na seznamovací portál a odkaz ho přivede na desítky, ne-li stovky příběhů šťastných párů, které se díky deset let existujícímu portálu před dvanácti lety seznámily.Všechny ty příběhy říkají, že je to tak snadné… Stačí se registrovat.

Pohled do pozadí seznamky

Seznamovací portál je obvykle firma jako každá jiná. Tedy zaměřená na generování zisku. Jenže jak ty peníze ze seznámení chtivých lidiček dostat? Reklama na stránkách jefajn, ale ale pokud nemáte návštěvnost Googlu nebo Facebooku, asi se z ní žije pěkně blbě. A pokud není součástí jiné firmy jako jakýsi bonus pro jiné zákazníky, tak holt musí zkasírovat seznámení chtivé.

Registrace zdarma

Reklama říká, že se můžete registrovat zdarma. No to samozřejmě můžete, ale co na plat, moc si nepomůžete. Můžete se kochat tím, jak vidíte profily bez fotek a nemůžete komunikovat.

Virtuální peněženka

Krásnou metodou, jak zkasírovat zákazníky, je předplacený kredit. Líbilo by se vám za 100Kč získat kredit na 1000 zpráv s vyvoleným či vyvolenou? Přece to není tak moc… Pokud během deseti zpráv ze slečny vytáhnete telefonní číslo, můžete jich za stovku oslovit sto, že? No neberte to…

Jak udržet klienty

Podnikání v seznamovacím průmyslu má jednu nevýhodu. Pokud se dá nějaký pár dohromady, přijdete o dva zákazníky. A jestliže spolu vydrží, tak už se nemají důvod vrátit. Pro podnikatele je to hodně blbá zpráva.

Naštěstí pro podnikatele je pomoc jednoduchá. Každý uživatel se registruj a vyplňuje dotazník s pohlavím, věkem, preferencemi… A podle toho nabízí systém vhodné protějšky. Stačí si trochu pohrát s hledáním a doplnit horní limit. První měsíc nezobrazí shodu nad 80%, druhý měsíc procento přidá,… Trochu se to hledání protáhne (a samozřejmě prodraží, že).

Finta F jako Fotka

Fotky jsou další komodita, která se dá zpeněžit. Chcete se podívat, jak protějšek vypadá? Beze všeho, není problém, pokud si vystačíte s obrázkem 30×30 pixelů, nebo s rozmazanou profilovou fotkou. Ale nebojte, tato situace má jednoduché řešen. Za pár drobných se můžete podívat na nerozmazané fotky v rozumném rozlišení. Samozřejmě na jednom profilu, na dalším je potřeba zase vytáhnout kartu, poslat SMS za 30Kč,… Možností řešení je spousta.

Ashley Angels a spol

Je jasné, že cílem seznamky je seznamovat, ale neseznámit. Seznámení chtivý člověk musí cítit zájem ostatních a je třeba ho lákat na profily, tahat z něj prachy za komunikaci. Ideálně vytvořit návyk, aby ráno vstal, hned se připojil na seznamku, dobil kredit na tento den… Ale s kým ho nechat konverzovat, aby z toho nebylo rande a trávil čas online?

To, co všichni tušíte, se potvrdilo. Když unikla data ze seznamky Ashley Madison (psali jsme ve zprávičce ), zjistilo se, že je na ní 5 500 000 ženských profilů, ale jen 12 000 je skutečných žen. Zbytek byly falešné profily, takzvané Ashley Angels. Možná roboti, možná zaměstnanci seznamky…

Ashley Madison

Každopádně to vysvětluje hodně, třeba proč si jistá „seznamka pro náročné“ může dovolit statisíce za televizní reklamu několikrát denně na několika programech.

Obrana proti podvodům

Toto je docela těžké. Začíná to výběrem seznamky. Určitě je dobré zohlednit i to, jak se prezentuje. Je-li vidět, že má vysoké provozní náklady, třeba i díky reklamám na každém rohu, je to první varování. Daří se jim udržet klienty a seznamování u nic nebude žádná láce.

Když už se někde zaregistrujete, nehoňte se za každým, kdo vám koukne na profil. Pamatujte, že po registraci trvá nějakou dobu, než se na profil dostane někdo živý – vyplnění dotazníku a verifikace trvá nějakou dobu. Ok, po deseti minutách už je reálné, že si vás někdo všimne. Ale pokud tam za prvních 10 minut bude 20 unikátních návštěv z vašeho okolí, navíc hodnocených nad 80%, je to důvod nic neplatit a okamžitě zrušit registraci. Proč? Jste-li ve městě, kde je i s okolními vesnicemi 25 000 lidí, hledáte hetero vztah, polovinu vyhodíte kvůli pohlaví. Eliminace věkem pustí do dalšího kola řekněme 1000 lidí. Z nich je 900 zadaných. A že by zrovna v okamžiku registrace bylo z té stovky lidí 20 na tomto portále a ještě mělo shodu 90% s vašimi požadavky? A během dne se jich objevilo ještě dalších 150? Sorry, ale to je mimo realitu. Nic neplatit a rychle pryč!

Osloví vás sympatická slečna nebo skoro ideální pán, vše je super, rozumíte si, ale nechce dát ani jiný kontakt a nechce na rande? A stalo se to už po několikáté? Hmm, tak to je nejspíš podfuk. Mějte se na pozoru.

Co se ale blbě falšuje, jsou blogy. Robot netvoří, nereaguje na život. Napsat blog trvá nějaký čas. Schopná zaměstnankyně dokáže tahat za fusekli třeba 5–8 klientů současně, ale psaní blogu by ji zaměstnalo tak, že by měla hodinový výpadek! To těžko někdo zaplatí. Tak určitě mrkněte i tam, pokud nejsou zpoplatněny.

Závěrem

Se zoufalstvím se kšeftuje skvěle. Ať jde o léčitele, seznamování, nebo cokoliv jiného. Je jen na vás, jestli se necháte zlomit a oškubat.

Shodou okolností nedávno v Rolling Stone vyšel podobný článek, který se těmito nekalostmi také zabývá více do hloubky a je v něm i rozhovor se zakladatelem jedné ze seznamek. Vládnete-li dobrou angličtinou a neusnete-li u toho jako já, můžete se do tématu ponořit ještě o něco více…